Gadżety reklamowe i ich wysoka skuteczność

Rozwój, ale też utrzymanie pozycji własnej firmy, a także budowanie jej pozytywnego wizerunku, wymagają podejmowania różnego rodzaju działań. Oczywiście w tym wypadku sprawdza się powiedzenie, że reklama dźwignią handlu. Jednak coraz częściej ulotki czy spoty telewizyjne są omijane przez odbiorców. Dlatego obecnie warto postawić na coś nowego, na przykład gadżety związane z elektroniką.

Gadżety reklamowe i ich wysoka skuteczność

W promocji swojej marki pomóc mogą odpowiednie przedmioty, które staną się przenośną reklamą. Warto, by były to rzeczy użytkowe (praktyczne), a jeszcze lepiej związane elektroniką, bo przyciągną wtedy uwagę osób, do których są kierowane. Warto jednak na początku zaznaczyć, że na gadżetach reklamowych zawrzeć można nazwę, logo czy hasło przewodnie firmy. Kiedy mają większe rozmiary, można też na nich umieścić wybrane dane kontaktowe (adres, e-mail, telefon, itd.). Sprawia to, że informacje o firmie są dobrze widoczne, łatwo dostępne i szybko się rozprzestrzeniają. Do kolejnych zalet gadżetów reklamowych można zaś zaliczyć to, że:
– pozwalają ludziom na zapoznanie się z daną firmą,
– zwiększają rozpoznawalność marki,
– pomagają w budowaniu pozytywnego wizerunku marki (bo rodzaje się je najczęściej jako darmowe, użyteczne upominki),
– często stają się początkiem długoterminowej współpracy (bo obdarowywani ludzie chcąc odwdzięczyć się za prezent zaczynają korzystać z usług firmy).
Widać więc, że są one bardzo dobrym sposobem na rozwój marki i posiadają wymierne korzyści związane z jej reklamą.

Elektronika reklamowa jako promocja firmy

Upominki biznesowe (dla klientów oraz kontrahentów), służyć mają budowaniu więzi i pozytywnych relacji. Do tego ich celem „ukrytym” staje się pośrednie wpływanie na przyszłe decyzje biznesowe partnerów i na decyzje zakupowe klientów. Liczy się tu na regułę wzajemności: im więcej daje się od siebie, tym mocniej obdarowywani chcą się odwdzięczyć. W związku z tym, wręczanie gadżetów takich jak pendrivy i power banki jest bardzo dobrym pomysłem, ponieważ są to prezenty na tyle cenne, że na pewno wywołają pozytywne reakcje. Wręczenie komuś gadżetu z kategorii elektroniki reklamowej daje bardzo duże prawdopodobieństwo uaktywnia reguły wzajemności. Co więcej, wręczanie tego typu gadżetów jest również bardzo skutecznym sposobem na wyrażanie wdzięczności, przy jednoczesnym sprawieniu, że zostanie się zapamiętanym (i zaistnieje na rynku).

Dwa najpopularniejsze reklamowe gadżety elektroniczne to:
1. Power banki, czyli sprzęty działające jako bezprzewodowa ładowarka dla elektroniki zasilanej z portów USB (np. dla smartfona). Najpierw ładuje się je podłączając do komputera, a następnie ładuje nimi urządzenia mobilne. Są one nowoczesne i bardzo, dlatego te z reklamą konkretnej firmy na pewno wzbudzą w użytkownikach pozytywne uczucia względem marki.
2. Pendrivy, przydatne do zapisywania zdjęć, dokumentów i innych plików (zarówno w domu, jak i w pracy). Codzienna styczność z reklamową pamięcią USB sprawi, że logo znajdującej się na niej firmy na pewno zapadnie w pamięć, a u klienta wytworzy się silna świadomość marki.

Więcej ciekawostek o gadżetach reklamowych znajdziecie na Bewu.pl.